12 Kasım 2015 Perşembe

SAĞLIKLI YAŞAM...



Merhabalar. Bu yayında sağlıkla ilgili, sağlıklı yaşamak için neler yapılması gerektiği ile ilgili yazmaya karar verdim. Son zamanlarda insanların fast food'a ilgi göstermesi, enerjik olması gereken gençlerin tembelliğe doğru giderek her şeyi hazır elde etmeye çalışması açıkçası beni endişelendirmeye başladı. Bu yüzden kendi tecrübelerime dayanarak sağlıkla ilgili bildiklerimi sizlere aktaracağım.

Biliyorum belki de içinizden soracaksınız nereden biliyorsun ve ya uzman mısın bu konuda? Ama hayır uzman değilim sadece olarak bu konuda ciddi araştırmalar yaptım ve kendi üzerimde denedim diyebiliriz. Ve sonucunu aşağıdaki resimde göreceksiniz :)


Şu anda 1.70 boyundayım. Küçüklüğümden beri iştahlı olan ben hala da öyleyim ama sürekli olarak kendimi kontrol altına almaya çalışıyorum ve böyle devam etmesi gerektiğini biliyorum. 20 yaşına geldiğimde 100 kg olduğumu terazide görünce ne yapacağımı bilemedim ve gerçek bir şok geçirttim. O günden itibaren zayıflamanın yollarını ve sağlıklı yaşamak ile ilgili sürekli düşünmekteyim ve elimden geldiği kadar hayata geçirmeye çalışmaktayım. 22 yaşına geldiğimde 80 ve daha sonra 74 kiloya kadar indim. Fakat rahatlamanın ve tembelleşmenin sonucu tekrar kilo aldım ve 92 kiloya kadar yükseldim. Tekrar delirdim tabii ki ve daimi düzgün beslenmeye ve düzenli spor yapmaya karar verdim. Şu an 87 kiloyum ve 65 kilo olmayı ve aynı kiloda kalmayı kafama taktım ve yapacağıma eminim. Şimdi gelelim sağlıklı yaşama.

Bana göre Sağlıklı Yaşam Faktörleri:

  1. Doğru Beslenme: sağlıklı yaşamın temelinde ve ilk faktör olarak doğru beslenmenin geldiği kaçınılmazdır. Hatta zayıflamak isteyenlerin ve vücut geliştirmeciler (Proteinler ve diğer takviyeler) için de öyle.
  2. Egzersiz/Hareket/Spor: Sadece spor yazmadım çünkü sadece spor ile olmaz bu işler. Günlük yürüyüşler yaparak, bisiklet kullanarak sağlıklı yaşama olumlu yön verilir. Ama fit bir vücuda kavuşmak isteyenler ise spora ciddi özen göstererek yapabilirler.
  3. Uyku: Evet gelelim uykunun önemine. Bildiğimiz gibi uykumuzu iyice almazsak günlük yaşamımızda enerjimiz düşüyor, halsizleşiyor ve sersem gibi ortalıkta dolaşmaya başlıyoruz. Bu yüzden günlük 7-8 saat uyumanın önemli olduğunu belirtmemiz gerekiyor.
  4. Sıvı Tüketimi: Sıvı tüketimini gördüğünüz gibi beslenme içerisinde yazmadım. Çünkü onun ayrı bir yeri var. Sıvı tüketiminin başında tabii ki de "Su" geliyor. Suyu neden böyle yazdığımı anladınız herhalde (Bilmeyenler için su kutsaldır. Susuz hayatı düşünmek bile istemiyorum :)). Su, kahve, bitki çayları (özellikle yeşil çay), süt ve çayı bol bol tüketmemiz lazım. En çok ise suyu tüketmemiz şart. Günlük ortalama 3 litre sıvı tüketmemiz önemli.
  5. Kötü Alışkanlıklardan Uzak Durmak, Yeni Alışkanlıklar Edinmek: Kötü alışkanlıklar dediğimde anladınız neyi demek istediğimi. Bunların başında alkol, sigara, fast food, uzun süre bilgisayar/telefon başında oturmak gibi bir kaç örneği verebiliriz. Bunların yerine kitap okuma, eve yürüyerek gelme (eğer iş yeri ve ev arası mesafe çok fazla uzun değilse), zamanında uyuyarak sabah erken kalkma gibi güzel alışkanlıkları misal verebiliriz.
Sağlıklı Yaşam hakkında şimdilik bu kadar yazacağım ileride bunlarla ilgili detaylara da gireceğim. (Örneğin neler yememiz, neleri yemememiz lazım olduğunu, hangi egzersizleri yapmamız lazım olduğunu ve diğer sağlık tavsiyeleri ile ilgili detaylı yazacağım). Şimdilik bu kadar hoşça kalın ve sağlıklı yaşayın :) 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder